Jeżeli jesteście zdecydowani na udział w konkursie i chcecie opracować prezentację w Prezi na temat "Serfuję. respektuję" powinniście wykonać następujące czynności:
1. Obejrzeć przykładowe prezentacje wykonane w Prezi (Prezentacja w Prezi o Prezi, ...)
2. Zapoznać się z argumentami za tworzeniem prezentacji w Prezi (Dlaczego polecamy Prezi? - alternatywa dla PowerPointa).
3. Pooglądać filmy o tworzeniu prezentacji w Prezi: Prezi - poradnik, film.
4. Zapoznać się z tutorialami na temat Prezi (tutorial - instrukcja krok po kroku):
- Kamil z Gliwic prezentuje co to jest Prezi
- http://www.enauczanie.com/narzedzia/prezentacje/prezi
- Prezentacje zupełnie inaczej - tutorial
- Prezi tutorial PL
- Prezentacja Prezi 14
5. Wreszcie przyszła pora na utworzenie Twojej pierwszej prezentacji w Prezi.
Uruchom edytor online http://prezi.com/ i wypróbuj narzędzia tego programu.
6. Poznałeś już najważniejsze opcje programu, zgłębisz jego tajniki w trakcie dalszej pracy.
7. Wyszukaj w internecie lub innych źródłach informacje zgodne z tematem prezentacji np. zdjęcia, filmiki, tutoriale; zastanów się nad sposobem przedstawienia wybranych zagadnień i przystąp do pracy.
8. Zapoznaj się z Kodeksem 2.0 naszej szkoły (link do kodeksu). W swojej prezentacji pokaż jak można korzystać z internetu zgodnie z prawem, tak aby Twoje działania pozostawiały ślady, których nie będziesz musiał się nigdy wstydzić.
2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie.
3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 7. Wyszukaj w internecie lub innych źródłach informacje zgodne z tematem prezentacji np. zdjęcia, filmiki, tutoriale; zastanów się nad sposobem przedstawienia wybranych zagadnień i przystąp do pracy.
8. Zapoznaj się z Kodeksem 2.0 naszej szkoły (link do kodeksu). W swojej prezentacji pokaż jak można korzystać z internetu zgodnie z prawem, tak aby Twoje działania pozostawiały ślady, których nie będziesz musiał się nigdy wstydzić.
Pamiętaj o podawaniu źródeł informacji, z których korzystasz!
Pytania pomocnicze dotyczące 2 i 3 wątku Kodeksu 2.0, które ułatwią Ci wykonanie prezentacji:
2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie.
- Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie typu „ctrl c - ctrl v", lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci?
- Kiedy ściąganie z sieci jest dobre a kiedy złe?
- Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródła?
- Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii?
- Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów (szkolny poradnik Googlarza).
- Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci?
- Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy?
- Jak reagować na przejawy rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii, nietolerancji.
- Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów?
- Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce?
- Jak podawać autorów i źródła?
- Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich?
- Jak zadbać o własne prawa?
- Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.?
- Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji?
Prezentacje możecie tworzyć w trakcie oglądania filmików i czytania tutoriali.
Jeżeli czujecie niedosyt podpowiedzi zachęcam do poszukania na własną rękę.
Link do wykonanej przez Ciebie prezentacji wyślij do dnia 30 stycznia 2013 r. na adres: godziszanna@wp.pl
źródło; http://ehovewire.blogspot.com/2012/11/prezirevamped.html#.UOsm6G-ZSOk
http://beta.serwisceo.nq.pl/pl/szkola2zero/news/kodeks-20-0